CHMURY nadciągają nad… serwery

serwer-chmury Na ostatnim spotkaniu WGUiSW Mariusz mówił o serwerach w chmurze :), a po jego prezentacji nastąpiła burzliwa 🙂 (bez skojarzeń chmurowych chociaż…) dyskusja.

O “chmurach” mówi się coraz więcej (na co zwraca uwagę również Jacek Murawski pisząc o przepowiedniach dla rynku informatycznego w 2010 roku). Microsoft ze swoją usługą Azure na razie omija Polskę 😦 – ale być może w marcu (od marca kolejna grupa krajów będzie miała dostęp – może w tym i Polska? ), ale myślę, że tak jest chwilowo.

Prezentacja Mariusza rozbudziła apetyt wielu osób na poznanie większej ilości szczegółów, na większą ilość informacji w temacie Azure i wszystkich innych “chmur” 🙂 Muszę przyznać, że również moją ciekawość Mariuszu rozbudziłeś :). Do tej pory jakoś tak po łebkach zupełnie przelatywałem informacje związane z chmurami. W końcu – myślę sobie – nie jestem meteorologiem, a geografię (chociaż zawsze ją lubiłem) dawno mam za sobą 😉 Jednak po spotkaniu i dyskusji… jakoś tak mniej obojętnie przechodzę obok takich tekstów. Sporo informacji można znaleźć na stronie poświęconej Azure – polecam.

Można by się zastanawiać, czy naprawdę warto poświęcać tyle energii temu tematowi? Czy to ma przyszłość, czy raczej długo jeszcze będzie marginalnym zjawiskiem. Otóż moim zdaniem będzie się rozwijało, i do bardzo dynamicznie. Przede wszystkim dlatego, że kilka firm (w tym Microsoft) włożyło w to już bardzo duże pieniądze i niewątpliwie chcieliby je i to z nawiązką odzyskać. Ten argument jest bardzo mocny 🙂

W ostatnim numerze Hackin9 trafiłem na artykuł (całkiem ciekawy) “Bezpiecznie jak w chmurach” pana Marcina Kosedowskiego. Jako, że jak już wyżej wspomniałem, przestałem przechodzić obojętnie obok takich tekstów… 🙂 Pojawia się w nim informacja o badaniach analityków Gartnera. Otóż okazuje się, że rynek “pogodowy” rozwija się szybciej niż zakładano, i analitycy Gartnera twierdzą teraz, że w ciągu pięciu lat jego wartość przekroczy 150 mld dolarów. A przy takim torcie, to nawet o jego kawałek warto się bić 🙂

Na koniec pozwolę sobie przytoczyć jedno zdanie prezesa Autodesku, cytowane również w prezentacji MS.

“Cloud computing democratizes access to carrier-class data center technology with better performance, higher efficiency, and lower costs; Microsoft’s Azure adds to that integration with a first-class development platform, decades of operations experience, and a developer toolbox of customizable services.”

– Brian Mathews, Vice President, Autodesk

Technorati Tagi:

Informacje o Zygmunt Bularz

MCP, MCTS, MCSA, MCITP, MCT
Ten wpis został opublikowany w kategorii Various. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „CHMURY nadciągają nad… serwery

  1. Mariusz pisze:

    No to cieszę się, że rozbudziłem zainteresowania 🙂 Może będzie okazja kiedyś opowiedzieć więcej (jak sam się więcej dowiem).

  2. Zygmunt pisze:

    Mam taką nadzieję (podobnie jak wielu Twoich słuchaczy :))

Dodaj komentarz